I'm Rusty

Discussion in 'Sprites' started by 5-H-S, Aug 13, 2019 at 2:01 PM.

  1. 5-H-S

    5-H-S Newbie

    Joined:
    Mar 31, 2013
    Messages:
    8
    Likes Received:
    29
    Animation Rank:
    0
    Hey Guys, so If any of you may remember, I used to sprite and post here a bit, my username used to be han5el-z back when trow was the admin for a bit until I changed it to 5-H-S lol. That was a while ago, but I've been here even before that - but anyway:

    I made this revamped version of the maple story noob a while ago, and maybe someone would remember it. I saw this on my old google drive and I thought I could make a front facing version, which made me make a front version of his face but then I got side tracked and desired to make him into something completely different. Honestly, I'm always messy. I can't stick to one thing. Unfortunately, it's sad to say I'm practically recycling.

    I plan to be a bit more active on here. And although I don't really animate, I think it could be a nice more individual experience to ask for critic here because this is actually the only place I learned how to pixel art from. So, after starting with maple, I drifted to a more misc. maple esque style phase.

    I was always told my shading isn't maple like lol. I also used to have a custom made from scratch character cosplaying as a super saiyan.

    Anyway, enough of this gibberish

    I'd love some CnC, comments, anything would be good. However, I must warn you that the following has a neck. Yes folks, a Neck on a (maple sprite?), i'm sure it would look creepy and make someone gasp. I'm joking.
    .
    All of this is from scratch. I remember seeing how Ike used to make buzzcut or a fade, in maple style and I thought, damn, if only I had a reference because it's been ages...so this is just crappy dithering from bad memory..?
    .
    I'm going to get back to this and even give feedback to anything on the sprite section when I can. It's a lot of memories here lmao, after like 4 wipes
    .
    Also, someone post a discord tutorial, I don't know what it is, or why is it here instead of a forum cha and there hasn't been a forum chat in ages. Lololol, it can help me, i'm not tech savy. And I'd be grateful to you.
    .

    [​IMG]
     
    #1 5-H-S, Aug 13, 2019 at 2:01 PM
    Last edited: Aug 13, 2019 at 2:22 PM
    Hatim , NobleJuice, Kajiya and 4 others like this.